torsdag 12 april 2012

Påsklov!

Jag och barnen har haft ett skönt påsklov med en hel del aktiviteter.
Men även om det är skönt med ledighet är det ganska skönt när allt
rullar på som vanligt. Under lovet har jag läst en hel del bl a har jag
läst klart Radhusdisco. Det var en bra bok med många skratt av igenkänning.
Som att man stoppade byxorna i tubsockarna och att "alla" hade Salomonryggsäckar.

Jag har också läst Amanda Hellbergs Döden på en blek häst och Tistelblomman.
Jag tyckte mycket om båda böckerna. Det var spännande att läsa om Maja Grå,
när hon är i Oxford och sen i huset på det skotska höglandet.

Igår kväll läste jag ut Janusstenen av Elly Griffiths. Det är den andra boken om den
arkeologiska experten Ruth Galloway och kriminalkommissarien Harry Nelson.
Vid en utgrävning i Norfolk hittas ett skelett som man tror är ett människooffer
till guden Janus. Men snart hittas ännu ett skelett av ett barn vid en byggarbetsplats.
Finns det något samband?  Någon börjar att trakassera Ruth. Någon är kanske
rädd att hon ska komma sanningen på spåret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar