tisdag 30 oktober 2012

Somliga linor brister

En kriminalroman av Varg Gyllander. En mycket bra bok tyckte jag.
Jag fastnade i den så den tog slut alldeles för fort. Kastade mig på
hans nästa bok och hittills har jag inte blivit besviken.

Somliga linor brister handlar om: En tidig morgon hittas en naken ung
kvinna död i en fontän mitt i Stockholm. Först tror kriminaltekniker
Ulf Holtz att det handlar om en olycka. Men ganska så snart står det
klart att det är en målmedveten mördare som är i farten. När sen
en ung graffitimålare dör på ett liknande sätt som kvinnan ökar kraven
på polisen. Vem är det som mördar och varför? Vad har de mördade
gemensamt? Trots att poliserna arbetar med den senaste kunskapen tar
det lång tid innan de börjar ana ett mönster. En grupp med avskedade
väktare spelar en viss roll i jakten på mördaren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar