måndag 5 november 2012

Bara betydelsefulla dör

av Varg Gyllander. Detta är den andra boken om kriminalteknikerna
Ulf Holtz och Pia Levin. I denna bok utreder de mordet på en
nynazistisk ledare som mördas mitt under sitt tal. Men av vem och varför?
Holtz och Levin dras in i en knepig utredning både politiskt och privat.
Levin får dessutom i uppdrag att undersöka den mördades förflutna
och där hittar hon en del otäcka familjehemligheter. Under utredningen
växer högen med frågor. Vem är den rökande mannen som man har sett
vid mordplatsen? Vad hände egentligen i nynazisternas tillhåll Örnnästet?

Jag gillade Gyllanders första bok Somliga linor brister, så jag var ivrig
på att läsa del två och jag blev inte besviken. Även om jag inte gillar
att läsa om nynazister så var berättelsen jättebra. Så nu ska jag med
glädje och stor förväntan kasta mig på den tredje boken Det som vilar
på botten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar