måndag 23 september 2013

Aldermanns arvinge del 2

Nu har vi i Norra Skånes bokklubb läst andra
delen,  410 sidor - av Aldermanns arvinge av
Gabriella Håkansson.


Jösses!

Nu händer det verkligen grejer. William och hans lärare
Mr Carrington har blivit som främlingar för varandra.
Vilket jag tycker är tråkigt, jag tyckte att de fann
varandra så bra innan. Dessutom tycker jag att
Carrington behandlas riktigt illa. När han väl är på väg
att göra något så blir han skadad och ivägkörd som om
han inte var värd någonting. Det är tydligen tacken
efter alla år som Williams lärare. Richard Knight sen
då, han är knepig. Han försöker komma ur sällskapet
Dilettanti och låter till och med mörda för att vissa
hemligheter ska förbli hemliga, men på något sätt tror
jag ändå att han bryr sig om William och vill att han
ska slippa sällskapet. Jag undrar vad den där Gebhardt
är ute efter? Han är lite otrevlig, snällt sagt. Jag undrar
hur långt William tänker gå nu när han har blivit
uppmärksam på den makt han har? Ska bli spännande
att läsa vidare och se om man får lite svar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar