måndag 30 september 2013

Aldermanns arvinge del 3

Nu har vi i Norra Skånes bokklubb läst 3/4 av
boken, 630 sidor, och den är riktigt bra!

Jag kan inte låta bli att förundras av denna bok.
Vilken berättelse och vilket äventyr!
Ett suveränt jobb av Gabriella Håkansson! Nu har
vi läst tre fjärdedelar och slutet närmar sig. Jag 
både vill och inte vill komma dit. Jag vill för jag
är nyfiken på hur det ska gå nu när William och
Gebhardt med följe har inlett Grand Tour.
Man börjar se lite nya sidor hos William, han börjar
att inse att han har makt. Han visar också medkänsla
och omtanke för tjänstefolket. Han är också den som
hittar skydd åt hela sällskapet när de hamnar i en storm.
Med Gebhardts hjälp börjar William också få veta allt
mer om Dilettanti och om sin far trots att Richard
Payne Knight försöker motarbeta Gebhardt. Jag undrar
vilket William väljer när han nu får veta mer och mer.
Gå med eller inte? Då menar jag att gå med på riktigt
och inte bara den privata ritual som Gebhardt utförde.
Jag vill inte komma till slutet för då är ju denna
fantastska berättelse över, men jag hoppas att slutet
blir riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Ugglanoboken säger:
    Jag har läst klart nu, men jag ska inte avslöja något..! Visst är det trevligt med bokklubben!

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det trevligt med bokklubben. Jag har inte varit med i någon förut så det var nytt men kul, och
    boken den är riktigt bra.

    SvaraRadera