fredag 4 oktober 2013

Aldermanns arvinge del 4

Nu har vi i Norra Skånes bokklubb läst klart
Aldermanns arvinge av Gabriella Håkansson.
Nästa bok blir Systrar & bröder av Maria Sveland.



Åh vad jag önskar att jag hade del två här redan nu!
Trots att jag visste att det kommer en del två så var
jag riktigt nyfiken på hur slutet skulle bli i denna
första del. Slutet blev bra men samtidigt hade jag nog
väntat mig något mer. Personbeskrivningarna och
miljöerna gillar jag de är så talande och spännande.
Man fastnade för någon och hade lite förhoppningar
på den personen och sen blev det något helt oväntat.
Ta beskrivningen av Athenian Stuarts änka Madame
Flamel och hur hon bor på Capri. Vilken miljö!
Kvinnorna får ta mera plats i berättelsen inte bara
Madame Flamel, utan också Jenny Cibbers.
Jag gillar att William också tar över mer och mer och
att han får träffa sin store ”idol” Napoleon. Tyckte att
det var på tiden att William fick veta mer om sin far.
Det känns som om ingen vågar berätta om honom men
att de ändå såg upp till honom på något sätt. Napoleons
slutord till William -Åk hem och sätt världen i brand!
Jag hoppas att William hittar något stort att göra och
att han får träffa Napoleon igen.

Lite ledsamt att vi får vänta på del två, men samtidigt
har man ju en bok att se fram emot. Jag kommer absolut
att läsa del två!
Kul tyckte jag att detta var för när jag fick boken i min
hand så kände jag lite tvivel och att detta inte var någon
bok för mig. Men jösses så fel jag hade- boken var ju
toppen!

3 kommentarer:

  1. Jag har hört blandat om den, att den skulle var lite seg. Upplevde du det?

    SvaraRadera
  2. Jag gillade den nästan genast och tyckte inte alls att den var seg. Men jag vet att andra som var med i bokklubben tyckte att den var seg bitvis. Så det är nog lite olika vad man tycker om den. Men jag tycker absolut att du borde ge den en chans.

    SvaraRadera
  3. nej, inte seg. och jag blir inte alls överraskad om Gabriella Håkansson gör ett lappkast i del 2 och låter William fara åt ett helt annat håll än Napoleon, det bedagade gamla premiärlejonet, rekommenderar...

    SvaraRadera