söndag 8 februari 2015

Hyllvärmare nr 2 utläst!

Så var den andra boken som jag hade valt till
Fantastiska berättelsers Hyllvärmarutmaning
utläst. En bok som var riktigt, riktigt bra och
som jag hade svårt för att lägga ifrån mig.



 
 
Ödet, krig och förlust för Mariam och Laila
samman, två generationers kvinnor med
olika syn på kärlek och familj. Bortgifta
med samma man. Och medan de uthärdar
det ständigt upptrappade våldet omkring
dem, i hemmet såväl som på Kabuls gator,
kommer de allt närmare varandra.
De blir som systrar, som mamma och dotter
för varandra, och deras starka vänskap kommer
till sist att förändra inte bara deras liv,
utan även den kommande generationens liv.

3 kommentarer:

  1. En av mina absoluta favoritböcker!

    SvaraRadera
  2. Får nog räkna den som en av mina favoriter också :)

    SvaraRadera
  3. Den här boken är riktigt bra😉

    SvaraRadera