torsdag 19 februari 2015

Hyllvärmare nr 6

Min sjätte hyllvärmarbok blev Sofie Sarenbrants
Visning pågår. Detta är Sarenbrants femte deckare
och den tredje om polisen Emma Sköld.

Morgonen efter en husvisning i Bromma hittar den
sexårig flickan Astrid sin pappa död. Inga spår av
något inbrott och mordvapnet är en av familjens egna
köksknivar. Har någon gömt sig kvar i huset efter
visningen? Det enda som talar för att någon
utomstående kan vara inblandad är att Astrid säger
att en okänd man har klappat henne på kinden under
natten.
Emma Sköld är kriminalinspektör och utreder fallet.
Hon misstänker att mannens fru kan ligga bakom
mordet, och saker som sägs i förhören stärker den
misstanken. Men det sker fler mord i samband med
husvisningar. Vad är det som händer i det idylliska
bostadsområdet? Vad är där för samband mellan offren?

Vilket slut på boken!
Inte alls vad jag väntat mig.
Visning pågår var mycket, mycket bättre än Andra
andningen. Tur att jag bestämde mig för att läsa en
bok till av Sarenbrant för efter Andra andningen var
jag tveksam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar