söndag 22 februari 2015

En smakebit på søndag

 
Jag tittar på damernas slalom på tv och samtidigt
passar jag på att delta i En smakebit på søndag
som Flukten fra virkeligheten håller varje söndag.

Det hela går ut på att man ska ge en smakbit från
boken man läser och det finns bara en
regel - no spoilers!
Min smakbit kommer från sidan 88 i Och bergen
svarade av Khaled Hosseini.

Vi gav oss av en mulen morgon. Hon hade höga
klackar och en persikofärgad, ärmlös klänning, men
jag ansåg inte att det var min sak att avråda henne.
På vägen ställde hon frågor om byn, om
människorna jag kände, om min syster och
Saboor och deras barn.


15 kommentarer:

  1. En bok som står i min att.-läsa-hylla. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst något av Hosseini, men i år har jag tänkt läsa något av honom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jeg har lest de to første bøkene hans og likte dem, så jeg må sjekke ut denne også :)

    SvaraRadera
  4. Denne har jeg lagt merke til. Har kun lest drageløperen av forfatteren og har Tusen strålende soler stående på vent i bokhylla

    SvaraRadera
  5. Denna har jag liggande på läsplattan, kanske blir den äntligen läst i år.

    SvaraRadera
  6. Denne boka har jeg lest, og den var virkelig bra! anbefaler den så absolutt! God søndag.

    SvaraRadera
  7. Simultankapacitet minsann. Tack för smakbit (trots slalom)! :)

    SvaraRadera
  8. Den boken har jag läst. Jag tycker att han är en fantastisk författare.

    SvaraRadera
  9. Denne boken syntes jeg var så fantastisk fin. Jeg ble helt fortapt i den! Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  10. Den boken har jag läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag gillade verkligen Flyga drake och har länge tänkt läsa Tusen strålande solar och denna.Tack för påminnelsen och smakbiten! ;)

    SvaraRadera
  12. Den här skall läsas någon gång framöver. Jag läste Flyga drake som jag tyckte var otroligt bra. Har Tusen strålande solar stående i bokhyllan och har tänkt att köpa även denna. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Den här gillade jag!

    SvaraRadera
  14. Denne boka likte jeg veldig godt.:)

    SvaraRadera
  15. den här vill jag läsa! tack för smakbiten!

    SvaraRadera