tisdag 3 februari 2015

Sandmannen

En kraftigt nerkyld och sjuk ung man hittas
gående på en järnvägsbro. Snart visar det sig
att mannen har varit försvunnen i 13 år, att
han har varit ett av seriemördaren Jurek Walters
offer innan kriminalkommissarien Joona Linna
grep honom. Jurek Walter sitter totalt isolerad
på en rättspsykiatrisk klinik sedan gripandet,
men han lyckas trots detta ställa till med saker
utanför murarna. Nu, när bromannen har hittats,
tas fallet upp igen och en kamp mot tiden och
onda handlingar börjar.

En väldigt spännande bok med en bitvis obehaglig
handling. Kapitlen är korta vilket jag tyckte gjorde
att läsningen gick snabbt. Bara ett kapitel till och
ett kapitel till fick mig att tappa tidsbegreppet och
snart hade jag läst ut hela boken.
Jag kan inte låta bli att tycka att en del händelser är
mindre trovärdiga, men ju mer jag läste så ökade
spänningen, vilket också gjorde att jag inte funderade
mer över det. Det är bra att Joona Linna finns med
också i denna bok och att man får veta mer om honom. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar