fredag 20 mars 2015

Bokbloggsjerka 20 - 23 mars




Tänkte att jag skulle försöka svara på Annikas bokbloggsjerka.

Veckans fråga kommer från Carola:
Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare

interagerar med sina läsare, lockar till sig
nya läsare och får de befintliga läsarna att
fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna
vilja läsa mer om vad som driver
bokbloggarna till att blogga och hur mycket
de tänker på sina läsare när de bloggar.

Jag började blogga främst för att hålla reda
på vilka böcker jag har läst. Men sen är det
så klart kul om andra också vill läsa vad jag
skriver och ännu roligare om de också skriver
någon kommentar. Det blir ju en liten uppmuntran :)
Genom att besöka andra bloggar och kommentera
så får man en slags kontakt.
Men sen besöker man kanske oftast de som läser
samma genre som en själv. Om någon lämnar en
kommentar hos mig så brukar jag försöka besöka
dem och lämna en liten kommentar tillbaka, då
kommer de kanske tillbaka fler gånger. Sen kan
man ju vara med på Bokbloggsjerka, En smakebit
osv. Det ger ju besökare men kanske bara till just
det inlägget. Men jag har hittat flera nya bloggar att
följa på det viset och många bra boktips.
De bloggar som jag oftast besöker skriver på ett
sätt som jag gillar, har haft en hel del bra boktips
och läser ungefär samma sorts böcker som jag.

 

21 kommentarer:

  1. Har hittat flera bloggar att besöka tack vare bokbloggsjerka så det är ett bra tips att vara med på.

    SvaraRadera
  2. bloggen är en fin läsdagbok som även andra kan läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så tänker jag också :)

      Radera
  3. Min blogg fungerar också som en läsdagbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsdagbok är bra, sen att andra läser och kanske kommenterar är en bonus :)

      Radera
  4. Känner igen det där väldigt väl att hitta några som man har mycket gemensamt med, har själv mycket utbyte pga det. Men det är ju lite på gott och ont, man blir kanske lite snäv, jag är ju inte alls inne på deckare medans andra inte är intresserade av det område där jag själv härjar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir väl så att man fastnar för de som läser samma sorts böcker som en själv. Vet inte varför men jag är dålig på att välja böcker utanför mina vanliga.

      Radera
  5. Det är inte alls dumt att se bloggen som en läsdagbok. Det vore roligt att ha fler som tittade in på bloggen, men jag har sannerligen inga ambitioner att bli någon kändisbloggare som blir inbjuden att vara med i Let's Dance...

    SvaraRadera
  6. Jag gillar de här fasta aktiviteterna, som jerkan, ofta hittar jag någon ny bokblogg att följa. Det finns ju ganska så många där ute och de är inte alltid så lätta att hitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också de fasta aktiviteterna och jag har hittat en del nya bloggar att följa på det viset. Och många bra lästips!

      Radera
  7. Jag bloggar också mest för min egen skull. Men visst är det roligt om någon läst det man skrivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det uppmuntrar ju en till att fortsätta. Och man blir så glad att någon har tagit sig tid att läsa och kommentera vad man har skrivit :)

      Radera
  8. Visst är det kul med kommentarer. Och jag ska bli bättre på att lämna avtryck efter mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behöver jag också bättra mig på!

      Radera
  9. Har också hittat flera bloggar att följa tack vare till exempel jerkan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul , när man hittar nya intressanta bloggar.
      Jerkan är en bra hjälp ;)

      Radera
  10. Det är jättekul när man hittar nya bokbloggar att följa, och jag håller med om att man får massor med bra boktips på det viset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det enda negativa är att min lista med olästa böcker bara växer ;)

      Radera
  11. jag läser gärna bloggar som skriver om böcker i genrer som jag vanligtvis inte läser. och får tips där också! och - som sagt - läslistan växer och växer

    SvaraRadera