söndag 8 mars 2015

En smakebit på søndag

 
Det är söndag och vi har ett strålande vårväder,
klarblå himmel och 11+. Härligt!
Flukten fra virkeligheten har som vanligt
smakebitdags och då tänkte jag bjuda
på en bit från sidorna 29-30 i denna bok:

 
Idel huvudskakningar. Nu dök ambulansen upp
och flera av människorna som samlats i trapphuset
gick fram till trappräcket först och sedan en halv
trappa upp till en balkong ut mot gatan för att se
hur den unga kvinnan bars ut på bår och lastades in
i bilen. 
 
 


11 kommentarer:

  1. Toppenbra serie och bok, den gillade jag skarpt

    SvaraRadera
  2. borde kanske läsa något av Carin Gerhardsen. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med våren. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Den här serien tycker jag väldigt mycket om :)

    SvaraRadera
  5. Gerhardsen måste jag ta mig an. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  6. Det er helt utrolig hvordan vi mennesker blir limt til et ulykkessted. Jeg lurer på hvilken mekanisme det er som gjør at vi oppfører oss sånn?

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Jag har läst första boken i serien, gillade. ;)

    SvaraRadera
  8. Jag läste den första delen i serien i år och den gav verkligen mersmak. Får nog ta och läsa de andra böckerna också. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här boken och serien gillar jag!

    SvaraRadera