söndag 15 mars 2015

En smakebit på söndag

 
I eftermiddag blir det kalas för sonen
som fyller 15, men innan dess tänkte jag
dela med mig av min läsning i
Jag bjuder på en bit från sidan 200 i
Åsa Hellbergs bok Toscana tur och retur.
 
Sara tittade snabbt på klockan innan
hon stängde av telefonen igen. Han
hade varit borta i snart tio minuter.
De hade varit här i tre timmar och
Sara var mer än klar med vinkällaren.
Någon ost fanns inte, i alla fall inte i
det här rummet och hon var hungrig.
Om det här hade varit en av hennes
reportageresor hade hon haft små
energifyllda kakor av choklad och nötter
med sig, vis av erfarenheten att det
inte alltid fanns en restaurang runt hörnet
precis när man var hungrig- men
detta skulle ju bara vara en liten sightseeing
till en vinkällare, ingenting annat.
 
 

19 kommentarer:

  1. Gratulerer med sonen! Og ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ha en fin søndag du också!

      Radera
  2. Många verkar läsa Åsa Hellberg. Har någon av hennes böcker på läsplattan. Skall bli intressant att läsa. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Ska väl så småningom läsa en bok av Åsa Hellberg, köpte Sonjas sista vilja på bokrean :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst tre av Åsa Hellbergs tidigare böcker, och ska köpa den här också.

    SvaraRadera
  6. Gratulerer med dagen til sønnen din! :-) Kos dere med feiring! Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du tycker om hela boken när du väl läser den!
    Varma hälsningar,
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, än så länge är den toppen!
      Återkommer när den är utläst :)

      Radera
  8. Hoppas att du tycker om hela boken när du väl läser den!
    Varma hälsningar,
    Åsa

    SvaraRadera
  9. Kul att vi valde samma att dela smakbit ifrån idag :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar både Åsa och hennes böcker. Det är riktigt feelgood :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten!
    Och grattis till sonen. Vi firade en 15-åring här också för bara ett par veckor sedan.

    SvaraRadera
  12. känner varken till författaren eller titeln. kul med nytt. så tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakebiten! Jag kommer säkert att läsa denna så småningom. :-)

    SvaraRadera