söndag 22 mars 2015

En smakebit på søndag


Idag tänkte jag dela med mig av min läsning
i en Smakebit på søndag. Jag bjuder på en
bit från sidan 173 i Carin Gerhardsens bok
Hennes iskalla ögon.

Det var fortfarande inte det enklaste att se
blodet mot den svartmönstrade bakgrunden,
men i ficklampans sken såg de den allihop.
Den stora mörka fläcken som sugits upp av
tyget i resårmadrassen. Vad de däremot inte
lyckades se, utan upptäckte först när de drog
med fingrarna över materialet, var de två små
hål som nästan tycktes ha läkt igen i den
elastiska textilen.


15 kommentarer:

  1. Den här har jag tänkt läsa ganska snart :)

    SvaraRadera
  2. Har gillat alla hennes böcker. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Har gillat alla hennes böcker. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag måste verkligen ta och fortsätta läsa Hammarbyserien. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  5. Det hørtes ut som en virkelig spennende bok. Jeg fikk også lyst til å lese den :-)

    SvaraRadera
  6. Den här kände jag inte till. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. har inte läst något av Carin Gerhardsen, men det borde kanske åtgärdas. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Den här serien har jag läst alla i och gillar verkligen!

    SvaraRadera