torsdag 26 mars 2015

Spänningsutmaningen mars


Min bok för mars månad i Mias Bokhörnas
Spänningsutmaning blev Granne med döden
av Alex Marwood.

I ett sjaskigt hyreshus i södra London väntar
något fruktansvärt på att upptäckas.
Alla de sex hyresgästerna har något att
dölja. Collette är på flykt från sin före detta
chef. Minderåriga Cher är på rymmen från ett
barnhem. Thomas försöker bli vän med alla
sina grannar men det tycks bara göra honom
mer ensam. Hossein är en attraktiv men
tillbakadragen iransk flykting. Och så Vesta,
som finns där för alla och verkar känna till
allt som pågår i huset, eller åtminstone trodde
hon själv det.
En natt inträffar en fruktansvärd olycka som
tvingar de sex att samarbeta för att överleva.
Men en av dem är en mördare. En person som
är mycket skicklig på att dölja sitt tidsfördriv,
och som nu närmar sig sitt nästa offer.

Jag gillade boken väldigt mycket. Den var
spännande och svår att lägga ifrån sig. En makaber
historia där alla hyresgästerna har egna intressanta
historier som beskrivs på ett känsligt och närgånget
sätt men alla historierna engagerar.



9 kommentarer:

  1. Jag lånade den för ett tag sedan på biblioteket, men hann inte läsa den då. Får nog ta och låna den en till gång och se till att faktiskt läsa den. Det verkar som en riktigt bra bok!

    SvaraRadera
  2. Den var faktiskt riktigt bra, lite läskigt närgångna beskrivningar ibland men annars jättebra.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Den var spännande men jag skulle nog inte kalla den för en deckare.

      Radera
  4. Läste Onda flickor förra månaden och tyckte att den var okey. Har även denna och skall läsa den ganska snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onda flickor har jag inte läst, ska kolla upp den. Tack för tipset :)

      Radera
  5. Denna har jag läst och tyckte den var riktigt otäck!

    SvaraRadera
  6. Den här har jag med på min "läslista", verkar riktigt spännande!

    SvaraRadera
  7. Så himla bra den var fast småotäck.

    SvaraRadera