söndag 12 april 2015

En smakebit på søndag




Det är söndag och  Flukten fra virkeligheten
bjuder på smakbitar. Jag tänkte dela med mig med
en bit från boken Mareld av Dennis Karlsson.

På den andra sidan hade han antecknat en liknande fras,
som han fått av Vera Lind för bara en liten stund sedan.
Också den skriven på en papperslapp, men funnen på
mordplatsen i Skagen. En mordplats, som enligt Vera,
hade mycket gemensamt med den på Marstrand.
Enligt henne var det inte otänkbart att de båda remsorna
kunde vara rivna från samma papper. Eller samma sorts
papper, från ett rutat block kanske? Han hade också
fått en ingående sammanfattning av händelserna.
"...vigs vi i saltbad och tång." stod det.


22 kommentarer:

  1. Omslaget var riktigt snyggt! Boken verkar spännande, får nog ta och kolla upp den. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst halva boken och än så är den riktigt bra

      Radera
  2. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Låter spännande!

    SvaraRadera
  4. Det hørtes spennende ut. Og jeg likte coveret! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, omslaget är fint och boken är bra :)
      Ha en fin söndag du också!

      Radera
  5. Spännande! Detta är en okänd författare för mig. Tack för smakbit o ha en fortsatt fin söndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och detsamma till dig :)

      Radera
  6. Den ligger här hemma och väntar på mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du en trevlig lässtund som väntar :)

      Radera
  7. Läste denna för ett tag sedan, mest egentligen för att den utspelar sig i mina hemtrakter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara så fint där. Ska åka dit i sommar har vi tänkt :)

      Radera
  8. Omslaget lovar gott för den som gillar den här sortens litteratur. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Den där verkar ju spännande.

    SvaraRadera
  10. titeln tilltalar mig! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Okänd bok för mig men tack för smakbit!

    SvaraRadera
  12. Låter väldigt spännande! Tack för smakbiten! ;)

    SvaraRadera