lördag 18 april 2015

Liebster Award

 
Tack Evelina på Ewelinas Bokblogg för nomineringen.
Ska bli kul att göra den!

Regler Länka tillbaka till personen som nominerade dig.
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig.
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare.
Gör 11 frågor till dem som du nominerar.
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.

Ewelinas frågor:
1. Vilken/vilka böcker läser du just och vad tycker du om den?

Just nu läser jag Sofie Sarenbrants bok Avdelning 73
och Lotus blues av Kristina Ohlsson. Dom är
riktigt bra båda två.

2. Finns det någon bok som du ser fram emot att läsa i sommar?
Får erkänna att jag har väldigt dålig koll.  Men
Carin Gerhardsens bok Falleri, fallera, falleralla.

3. Läser du böcker på andra språk än svenska?
Engelska ibland, men helst på svenska.

4. Vilken är din favorit bokserie och varför?
Får nog bli Carin Gerhardsens Hammarbyserie.
De är riktigt bra.

5. Vem är din favoritförfattare just nu?
Kristina Appelqvist och Anna Jansson.

6. Vilken är din favoritfilm som är baserad på en bok? 
Hm, oftast så är böckerna bättre än filmen så jag
säger nog pass på denna.

7. Vilken författare skulle du vilja träffa? (Levande eller död)
Peter Robinson, Louise Penny eller Jan Mårtenson

8. Varför började du bokblogga?
För att ha det som en läsdagbok så att jag kunde ha koll
på vad jag hade läst.

9. Vilken är den bästa bok som du läst i år?
Flickan framför muren och Ulrikas bok.

10. Vilka intressen har du förutom läsning?
Ishockey, handboll, motorsport, påta i trädgården
och att baka.

11. Brukar du läsa om böcker?
Nej.

Nu ska jag tagga 11, vilket jag tycker är svårt för
det känns som att många redan har fått den. Men
jag nominerar 6 stycken i alla fall:
Vargnatts bokhylla
svxrt40
Böcker & sånt
Mina skrivna ord
Västmanländskans bokblogg
Boklusens Bokblogg

Mina frågor:
1. Vilken bok läser du just nu?
2. Vilken är din favoritförfattare?
3. Vilken bok ser du mest fram emot att läsa i sommar?
4. Vilken genre läser du helst?
5. Hur står dina böcker i bokhyllan? (alfabetiskt, efter färg mm)
6. Vilken är den bästa bok du läst och varför?
7. Hur många olästa böcker äger du?
8. Vilken är den senaste bok du köpt?
9. Var handlar du helst böcker?
10. Vilken var den senaste boken du valde att inte läsa klart?
11. Vilken bok tycker du att jag ska läsa?

6 kommentarer:

  1. Nu har jag svarat på dina frågor:
    http://skrivrobert.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html

    SvaraRadera
  2. Tack för nomineringen. Svar kommer!

    SvaraRadera
  3. Åh, så kul! :) Svar kommer inom kort.

    SvaraRadera
  4. Tack för nomineringen! Återkommer med inlägg och svar till veckan!

    SvaraRadera
  5. svarar imorgon. tack för nominering

    SvaraRadera