lördag 30 maj 2015

Currently Reading Tag



Den här enkäten har dykt upp på lite olika bloggar.
Tror att jag läste den sist hos Nellons bokblogg.
Jag tyckte den verkade kul så här kommer mina
svar :)


1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 
Det är lite olika. Oftast håller jag på med två olika.
Just nu är det faktiskt tre... två hemma och en ljudbok i
bilen.


2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när
du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt
antal sidor i en innan du byter till den andra?)? 
Nej, inget speciellt sidantal utan mer efter humör och läslust.


3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i
en bok? 
Inte när jag är en bit in i en bok. Oftast byter jag
bokmärke när jag börjar på en ny bok. Ibland
passar ett visst bokmärke bättre till en viss boks
innehåll.


4. Vart förvarar du boken du läser just nu? 
De ligger oftast vid soffan, i köket eller vid sängen.


5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid
med att läsa? 
Det är lite olika beroende på arbetstiderna. Jobbar jag
på förmiddagen blir det mest läst på eftermiddagen
eller kvällen. Har jag ett kvällspass blir det mest läst
på förmiddagen.


6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Det är lite olika. Det beror på vad annat jag har att
göra och hur uppslukad av boken jag blir. Men
annars blir det kanske 1 timme.


7. Läser du inbundna böcker med "dust jacket" på? 
Ja det gör jag. Är "rädd" om mina inbundna böcker
så omslaget brukar inte bli skadat.


8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv? 
Jag sitter oftast i soffan eller i köket

9. Tar du med dig boken du läser överallt? 
Ja, hemma följer den med mig runt i huset.
När det är jobbhelg har jag en pocketbok med mig.


10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken
du läser på goodreads? 
Jag har inte goodreads så det blir bara på bloggen.


11. Vem vill du tagga? 
Jag taggar dig som just läst det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar