söndag 3 maj 2015

En smakebit på Søndag


Denna soliga och fina söndag bjuder jag
på en liten smakbit ur Den gränslöse av
Jussi Adler- Olsen.

"Vi vill be dig informera oss om du tänker
resa någonstans, Inge."
Carl gav henne sitt kort. "Du är inte direkt
misstänkt i fallet, men du kan komma att
spela en viktig roll om vi senare skulle
stöta på frågor som vi själva inte kan
besvara. Eventuellt kan det också bli
tal om en vittneskonfrontation, om vi
hittar honom. Och en sak till. Vi ser
gärna att du ber din man leta fram fotot
från er utflykt till Østerlars kyrka, okej?
Såvida du inte själv inom det närmaste
ämnar återvända till ön, eller? Jag tänker
om du kanske ska dit för att träffa dina barn."




26 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Har läst två böcker i den här serien, och blir påmind om att jag gärna skulle läsa fler.

    SvaraRadera
  2. Läste de tre första böckerna i den här serien men kom inte längre. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Jag har bara läst den första boken i den här serien, och jag har länge tänkt att jag ska fortsätta läsa serien. Tyvärr har jag inte tagit mig vidare, måste fortsätta den snart! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Jag har också bara läst första boken i den här serien, men har tänkt läsa flera!

    SvaraRadera
  5. Den här står på min önskelista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du en bra bok att se fram emot :)

      Radera
  6. Å är det fortsättningen, vad jag längtat efter en ny bok i serien. Jag lyssnar alltid på dessa böcker så jag får vänta lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en alldeles sprillans ny fortsättning :)
      Dröjer kanske lite innan den kommer som ljudbok.

      Radera
  7. Tack för smakbit! Skulle gärna vilja prova att läsa något ur denna serie.

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Det är den. Har du inte läst någon av hans böcker tycker jag att du ska göra det, för
      dom är bra.

      Radera
  9. Åh, den här längtar jag efter att få lyssna på, men det bli nog att suga på karamellen ett tag till. ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du något bra att se fram emot :)

      Radera
  10. Håller på med Avdelning Q serien just nu men inte kommit så långt, lite mer än halva andra boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du flera bra böcker kvar :)

      Radera
  11. Pappa min blev alldeles till sig när han insåg att det kommit en ny bok i serien om Avdelning Q. Tror jag får ta och klicka hem den till honom. Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att din pappa också gillar serien om Avdelning Q. Ha en trevlig söndag du också :)

      Radera
  12. Jussi Adler - Olsen står på min läslista. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Har ännu inte läst något av Adler-Olsen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera