söndag 17 maj 2015

En smakebit på Søndag



Glad 17:e maj på er alla!

Idag bjuder jag på en liten smakbit ur
Björn Hellbergs bok De tysta. Här hittar
ni fler smakbitar.

Oktoberkvällen ruvade becksvart utanför
fönstren när de i fallet Vendela Wendel
engagerade poliserna samlades för en
första gemensam genomgång. Sex
timmar hade gått sedan Anders
Lundberg slagit larm, och inalles
trängdes ett dussin personer i den
något för snålt dimensionerade lokalen.
Kriminalare, tekniker, läkare och en
representant för informationsavdelningen
fanns på plats, alla lika allvarstyngda.


17 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Läser många deckare men har inte läst någon av Hellberg.

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att läsa något av Hellberg utan att höra hans röst :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst något av författaren ännu. Denna kanske vore något att spara till en becksvart oktoberkväll (när dom nu kommer). :)
    Tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst något av Hellberg. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. tack för smakebiten! har hört Hellberg tala om sitt författarskapet. fast det blev mest tennis...

    SvaraRadera
  6. Har läst någon bok av Hellberg men tyckte inte om dem. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Snyggt typsnitt på omslaget! Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig läst ngt av Hellberg. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tror bara jag har läst en enda Hellberg-deckare - man kanske borde läsa flera? Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. En författare jag inte läst något från. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten och detta är en författare jag inte har läst något av. Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  12. Har bara läst en deckare av Hellberg, och var inte så imponerad. Hoppas du gillar den här boken.

    SvaraRadera