söndag 24 maj 2015

En smakebit på søndag


Denna soliga och härliga Pingstdag bjuder Mari på
Flukten fra virkeligheten som vanligt på små goda
smakbitar, och jag tänkte bjuda på en liten smakbit
ur Viveca Stens bok I maktens skugga.

"Vi ska kanske ta det lite lugnt ändå, med tanke på
avspärrningen", sa han. "Prata med polisen först.
De kan bli jäkligt sura om man inte är försiktig.
Jag vill inte få några problem, du vet med arbets-
tillstånd och sådant där som rör killarna. Jag fick
ta in extra händer för att hinna med allting."
Carsten ville bort därifrån, få duscha bort både
svetten och vreden som bara ökade.
"Polisen är snart här", sa han. "Jag tar upp det
när de kommer hit, du behöver inte oroa dig."
Eklund verkade lättad men stod ändå kvar.
"Var det något mer?" sa Carsten.
"Jag vet inte om det är så viktigt", började
Eklund, "men en av gubbarna dök inte upp i
Stavsnäs i morse, när vi skulle ta båten."



12 kommentarer:

  1. Konstigt nog så har jag inte läst något alls av Viveca Sten, blev lite avskräckt när jag råkade se någon av böckerna som TV-serie. Trots det så köpte jag några av e-böckerna när de reades ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får nog säga att böckerna är mycket bättre än TV-serien, så ge dom ett försök ;)

      Radera
  2. Jag har läst alla Viveca Sten och de är rätt bra.Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  3. Denna tyckte jag var riktigt bra! Hoppas du tycker om den. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Jag har inte läst något av Viveca Stens ännu, sett tv-serien. Kanske skulle ta och läsa böckerna... ;)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! Har läst alla hennes böcker och gillat :)

    SvaraRadera
  6. Viveca Sten har jag faktiskt inte läst något av, vilket man kanske borde göra... Tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag ska ge mig på Viveca Sten vid tillfälle.

    SvaraRadera
  8. har inte läst något av Viveca Sten. tack för makebiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här serien har jag läst alla böckerna i.

    SvaraRadera