söndag 31 maj 2015

En smakebit på søndag



Flukten fra virkeligheten bjuder som vanligt på fina
små smakbitar. Jag bjuder denna Mors- dag på en
liten bit ur Svinen av Lotte & Søren Hammer.

Han började framifrån och gick en runda till,
den här gången letade han efter särskilda
kännetecken. En okvalificerad gissning
sade honom att männen var mellan fyrtio och
sjuttio år gamla. En hade en guldring i vänster
öra och en urblekt örn tatuerad på vänster axel,
och två hade ärr efter blindtarms- eller bråck-
operation. En var skallig och hade onaturligt
mörk färg, antagligen efter solariebesök.




13 kommentarer:

  1. Jag har inte hört talas om denna bok tidigare, men den låter väldigt spännande. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag har denna bok, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  3. Takk for smakebiten - og ha en nydelig søndag!

    SvaraRadera
  4. Den här serien har jag inte börjat läsa än, men de två första delarna har jag redan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Takk for smakebiten. :)

    SvaraRadera
  6. okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Den här gillade jag och del två står ju i hyllan och väntar.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit! Känner inte till boken sedan tidigare.

    SvaraRadera
  9. Den här blir jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Känner varken till boken eller författaren. Titeln slår ju an tonen på något vis ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Det var en okänd bok för mig. Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten från en bok som jag inte kände till! :)

    SvaraRadera