söndag 7 juni 2015

En smakebit på søndag

 
Denna söndag är det Astrid Terese på
bloggen Betraktninger som står för
smakebiten. Jag bjuder på en liten
godbit ur boken Tre koppar choklad
av Care Santos.

Chokladkannan påminner honom om de där
krigsveteranerna som kommer hem sårade.
När Sara köpte den en sen kväll fanns det
redan ett jack i pipen och locket och den
lilla trävispen saknades, men den var ändå
vacker. Hon berättade aldrig vad
antikhandlaren hade sagt till henne om
kannans ursprung. Det enda han vet är att
det var en pratsam och lite märklig gubbe,
som sänkte priset när han såg att hon var
så ung och intresserad.

30 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Har en annan bok av den här författaren liggande oläst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helt ny författare för mig, men jag ska kolla vad han mer har skrivit.

      Radera
  2. Tack för smakbiten! Okänd författare/bok som jag får lov att kolla upp nu. Underbart bokomslag, bara det lockade till läsning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättefin tycker jag :)

      Radera
  3. Både omslaget och titeln är väldigt fina tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Smakbiten gjorde mig nyfiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla som jag har läst än så länge verkar riktigt bra .)

      Radera
  5. Så fin smakebit! Og nydelig omslag :)

    SvaraRadera
  6. Låter intressant! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Den här boken vill jag väldigt gärna läsa. Jag älskar choklad ;)

    SvaraRadera
  8. Titeln och omslaget lockar mig verkligen. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. okänd författare och titel. måste jag kolla upp. jättegulligt omslag! behöver man trävisp för att tillreda choklad? det gör man ju till macha - te också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt ingen aning om det behövs just en trävisp när man ska göra choklad. Blir kanske extra bra? Vad är macha-te?

      Radera
  10. Det var en ukjent forfatter og tittel for meg og, men jeg fikk lyst til å lese den bare av coveret :-) Så fint du delte denne i dag! Ha en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny författare för mig också, och omslaget är jättefint :)
      Ha en fortsatt fin søndagskveld du också!

      Radera
  11. Tack för smakbiten, den boken verkar intressant. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit läsa så mycket än men den verkar riktigt bra :)

      Radera
  12. Tack för smakebiten, jag vill ha denna men mest på grund av den gulliga framsidan.

    SvaraRadera
  13. En bok att kolla upp!!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. En bok jag inte hört talas om. Tack för smakbiten och tipset.

    SvaraRadera