söndag 14 juni 2015

En smakebit på søndag



Det är dags för en smakebit på söndagen igen. 
Utan att komma med några spoilers delar
man på söndagen med sig av en bit från den
bok man just håller på med att läsa. Den som
håller i det hela är Flukten fra virkeligheten.
Jag bjuder på en bit ur Samlingen av Petrus
Dahlin & Lars Johansson.

"Varför får jag en känsla av att du redan köpt
lerkrus och att du redan beställt ingredienser
på nätet? Du kanske till och med redan fått
hem sakerna, och nu ligger de där och väntar i
en väldigt välorganiserad voodoolåda?"
Hon kunde inte låta bli att le när hon tänkte
på hur rätt Ruben haft. Men han var borta nu,
och han bestämde inte över henne. Hon var
ingen mesig dörrmatta som Evelyn i Solgudinnan.
Den antika väggklockan ovanför öppna spisen
rasslade till när kugghjulen förde den stora visaren
mot tolv. Mamma och pappa var borta. Ruben
var i Frankrike. Ensam hemma.
Fritt fram att börja experimentera med voodoo.



28 kommentarer:

  1. Spännande :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. inte så vanlig hobby, precis. tack för smakebiten! inget jag kände till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej inte precis!
      Varsågod :)

      Radera
  3. Hm, spännande! En ny bok för mig. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  4. Helt okänd bok för mig - men den verkar ju riktigt spännande! Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den är spännande än så länge...
      Varsågod :)

      Radera
  5. Takk for smakebit, herlig cover..)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Spännande. :)

    SvaraRadera
  7. Denna bok hade jag inte hört talas om tidigare. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ny för mig också.
      Varsågod :)

      Radera