söndag 28 juni 2015

En smakebit på søndag



Idag bjuds det precis som vanligt på små fina smakbitar
hos Mari på Flukten fra virkeligheten.
Jag bjuder på en liten bit från Lotte & Søren Hammers
bok Ensamma hjärtans klubb.

Han ägnade dagen åt att förhöra Hans Ulrik Gormsen,
vilket tog en kvart och i stort sett inte ledde till
någonting. Polismannens mobiltelefon hade nämligen
lidit toalettdöden efter att han i februari hade
fotograferat den döde brevbäraren. Tekniska
avdelningen måste alltså nöja sig med de
pappersbilder som de redan hade. I övrigt
överensstämde mannens berättelser med de övriga
vittnesmålen som Konrad Simonsen hade samlat in.


13 kommentarer:

  1. Lidit toalettdöden :)))
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, stackars mobiltelefon :)))
      Jag kunde inte låta bli att ta just denna biten ur boken, skrattade lite när jag läste det ;)

      Radera
  2. Den här serien har jag inte börjat läsa än, men det kommer väl :)

    SvaraRadera
  3. nya namn för mig! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Denna serie skall jag lägga på minnet. Låter trevligt. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  5. Är lite nyfiken på de här författarna och deras böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. "Toalettdöden" var ett nytt begrepp för mig. Alltid lär man sig något nytt. :)
    Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  7. Den här låter lite spännande och humoristisk. Är lite nyfiken på de här författarna. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Ingen bok jag kände till men får lägga på minnet.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Jag läste den första i serien och gillade den, så jag vet inte varför jag inte fortsatte...

    SvaraRadera
  10. Jag har någon bok i serien, får ta och läsa den

    SvaraRadera