tisdag 16 juni 2015

Tematrio Stockholm

Lyrans Noblesser tycker att vi ska
skriva om böcker om Stockholm.
Denna fina stad som min
pappa kommer ifrån.

 


 
Stockholm 1791. Revolutionens
vindar drar genom Europa och
även i Sverige börjar Gustav III:s
makt att ifrågasättas.

 
Utflykter runt Stockholm. Kul att läsa om
ställen man sett men kanske inte tänkt på
att det var något speciellt med.



Sommaren 1970 försvinner en liten pojke
från Kristinebergs tunnelbanestation i Stockholm.


Evert Taube vid Järntorget

8 kommentarer:

  1. Googlade på Skuggpojken. Den verkar riktigt spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar bra, jag är lite nyfiken på den :)

      Radera
  2. Kul trio. Jag hade inte hört talas om Octavo, den låter ju klart intressant.

    SvaraRadera
  3. Octavo blev jag såklart intresserad av, får kolla upp nu. Tack för tips! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det för den var riktigt bra :)

      Radera
  4. Skuggpojken köpte jag förra året på bokmässan, den låter väldigt intressant, men jag har ändå inte läst den.

    SvaraRadera