onsdag 15 juli 2015

Pianostämmaren

Walter Gröhn och Jonna de Brugge ställs inför ännu
ett svårlöst fall
En sextonårig flicka hittas död nära vattnet i Bromma.
Det rör sig om ett brutalt mord där gärningsmannen
skickligt har dolt spåren efter sig. Alla utom ett - som
han vill att polisen ska hitta. Snart kastas Jonna och de
andra i Walter Gröhns grupp vid Stockholms
länskriminalpolis in i jakten på en mördare som inte
bara är osynlig, utan som också verkar sakna motiv.
I takt med att utredningen fortsätter och poliserna
tränger djupare in i den värld flickan levde i, framträder
allt fler återvändsgränder. Jakten på mördaren
förvandlas snart till en mardröm för Walter och hans
grupp. Är allt bara en dimma av lögner? Vem talar
sanning och vem går att lita på? 

Pianostämmaren är en fristående fortsättning på
Vredens tid, Nirvanaprojektet och Den felande
länken.

Jag gillar böckerna om Walter och Jonna. Böckerna
är bra och jag hade svårt att lägga dom ifrån mig.



Författare: Stefan Tegenfalk
Serie: Walter Gröhn 4
Förlag: Massolit Förlag
ISBN: 9789186649746
Utgiven: 201308
Antal sidor: 404



 

1 kommentar:

  1. Jag bifaller de är mycket bra, dock föredrar jag att lyssna på dem.

    SvaraRadera