måndag 6 juli 2015

Spänningsutmaningen juni

 

Spänningsutmaningen går vidare och i juni så upptäckte
jag ett för mig okänt författande danskt syskonpar.
En mycket trevlig och läsvärd bekantskap måste jag
säga.




En tidig morgon gör två barn ett fruktansvärt fynd:
I skolans idrottssal hittar de fem nakna och svårt
misshandlade män. De hänger ned från taket med
matematisk precision och scenen liknar en offentlig
avrättning. Polisinspektör Konrad Simonsen och
hans team kommer till platsen. Det visar sig snart
att skolans vaktmästare, den lätt alkoholiserade men
begåvade Per Clausen, vet mer om morden än vad
han vill berätta. Men vad är motivet och varför den
spektakulära iscensättningen? Svinen är den första
volymen i en ny dansk deckarserie med
chefskriminalinspektören Konrad Simonsen och hans
spaningsteam.

6 kommentarer:

  1. Okända författare även för mig. Är detta deras romandebut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det och de har skrivit två till.
      Allting har sitt pris och Ensamma hjärtans klubb.

      Radera
  2. Den här har jag nog bara sett ute i bokhandeln. Vet inte så mycket om den.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag har den, ska kolla.

    SvaraRadera
  4. Jag har hört om den boken tidigare, kanske dags att kolla upp om den är nått för mig!

    SvaraRadera