tisdag 21 juli 2015

Vanmakt


Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och
sakligt klarsynt, tränad i att aldrig släppa sitt logiska
sätt att se på världen. Så kidnappas hans tio månader
gamla son, bara för att senare lämnas tillbaka på den
brittiska ambassaden. Några dagar senare
försvinner pojken på nytt, liksom familjens barnflicka,
och efter ytterligare en tid även familjens tonårsdotter...
Ett maktspel pågår, men vem håller i trådarna?
Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som är
kapabel till att utföra dessa utstuderade maktdemon-
strationer? Och varför?

Vanmakt är den tredje fristående thrillern i serien om
beteendevetaren Alex King. De andra två är Bländverk
och Illdåd.

Jag tycker att serien blir bättre och bättre för varje bok.
Jag gillar att författaren lägger ut villospår, så att man
tror att man har listat ut vad som händer i boken, men
helt plötsligt visar det sig att man är helt fel ute.
Ser verkligen fram emot att läsa den fjärde boken i serien.


Författare: Thomas Erikson
Serie: Alex King 3
Förlag: Ponto Pocket
ISBN: 9789174751758
Utgiven: 201408
Antal sidor: 442

2 kommentarer:

  1. Det här är en av alla de där serierna som jag ligger efter i. Har bara läst första boken och varje gång jag blir påmind så förstår jag inte varför jag inte läst vidare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta tag i serien igen för den är bra :)

      Radera