tisdag 18 augusti 2015

Jag vägrar dö nyfiken

Allt från små reflektioner om varför folk har så
himla svårt att plocka upp hundbajs till de stora
frågorna om meningen med livet får du här
serverat av Babben på Babbens vis. Babben är
en person som reflekterar och funderar över
livets alla trivialiteter och som med humor och
värme kan få oss att skratta åt oss själva och allt
mänskligt beteende.

Babben Larsson är ett känt namn för de flesta.
Ståuppare, programledare med den egna tv-showen
Babben & Co, regelbunden medverkande i
Parlamentet, utsedd till Årets kvinnliga komiker
2008, mottagare av Povel Ramels
karamelodiktstipendium 2008, jazzsångerska med
mera. I den här boken skriver hon om allt från hur
hon gick in i väggen och tog sig ut ur väggen igen,
sin ständiga kamp mot sitt sockerberoende, new
age-träsket och skilsmässoångest, till mötet med sig
själv och kärleken till sina trogna följeslagare, sina
två svarta labradorer.

Jag gillar Babben Larsson som komiker och hade
stora förväntningar på denna bok. Och jag blev
absolut inte besviken, jag satt och småskrattade
hela tiden. Det var intressant att läsa om hennes
viktresor hit och dit, och hur hon levde som ung
innan hon blev komiker och skådespelerska. Helt
klart en bok jag kan rekommendera denna bok var
riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar