tisdag 1 september 2015

Spänningsutmaningen i augusti


I augusti läste jag:


Det är värmebölja i Norfolk när en grävskopa på en
byggarbetsplats stöter på något hårt i marken- ett
flygplansvrak från andra världskriget och med piloten
kvar vid spakarna. Ruth Galloway inser dock snart att
kvarlevorna inte kan vara så gamla. DNA-tester visar
att mannen är Fred Blackstock som rapporterats saknad
till havs. Polisen, med Harry Nelson i spetsen, kopplas in
och utredningen fortsätter.
Strax intill byggarbetsplatsen driver nu den anrika
familjen Blackstock en grisfarm. En mystisk man
ses smyga omkring på området varefter en rad
obehagliga incidenter sker. Och när kvarlevorna av
ytterligare en kropp hittas ställs saker och ting på sin
spets. Vad är det som pågår på släktens ägor? Och
hur ska man egentligen tolka de anhörigas reaktion?

Jag har läst alla Elly Griffiths böcker om Ruth och
tycker nog att de har varit bra, vissa klart bättre än
andra men absolut värda att läsas. Miljön och
personerna är speciella men jag gillar dom.
Slutet på denna bok var riktigt spännande tyckte jag.


3 kommentarer:

  1. Jag tycker denna var riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Jag har länge velat läsa Griffiths böcker, men så mycket annat kommer i vägen hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Hoppade in i serien i föregående del (6) och den här sjunde vill jag förstås jättegärna läsa. :)

    SvaraRadera