söndag 4 oktober 2015

En smakebit på søndag


Äntligen en söndag där jag har en möjlighet att
vara med på Smakebiten! Jag bjuder på en liten
bit ur I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck.

När det började ljusna såg de vilket fruktansvärt
oväder det var. Snön vräkte ner och då och då
kom det kastbyar som pressade den sidledes.
Prästen såg varken skogen eller uthusen som
låg bara ett stenkast bort.
"Ju längre vi väntar desto värre blir det" sa han.
"Håll ett öga på din syster, Fredrika", sade Maija.
När prästen öppnade dörren grep vinden tag i den
och vräkte den mot väggen. Han lyckades med
möda trycka igen den efter dem.




24 kommentarer:

  1. Hoppas du tycker om I vargavinterns land! Jag tyckte den var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit nästan halvvägs och jag tycker att den är riktigt bra.

      Radera
  2. Den är jag riktigt sugen på att läsa! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Spännande! Den har synts en del på olika bokbloggar senaste tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag tyckte att de skrev så bra om den så man blev ju nyfiken :)

      Radera
  4. känner inte till. men vargavinter låter lockande. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra, så jag tycker att du borde ge den en chans :)

      Radera
  5. Lite nyfiken på den här! Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra! Trevlig söndag till dig också :)

      Radera
  6. Jag tror jag väntar med den till i vinter, fryser bara av smakebiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja kanske det, men det blir kanske ännu kallare om du väntar ;)

      Radera
  7. Tack för spännande och kall smakbit.
    Fortsatt trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och hoppas att du får en fortsatt fin söndag :)

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Har sett den på en del bloggar men inte riktigt greppat om det kan vara något för mig eller inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har skrivits en del om den. Den är bra
      så jag tycker att du borde ge den ett försök :)

      Radera
  9. Den här såg jag i affären idag. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! Lånade hem denna när den kom, men den blev inte läst då, får ta nya tag och kanske läsa den i vinter ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det för den är bra, lite läskig men bra :)

      Radera
  11. Den här blev jag nyfiken på nu :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera