söndag 15 november 2015

En smakebit på søndag


Det är söndag och dags för små fina smakbitar hos
den norska fina bloggen Flukten fra virkeligheten.
Jag tänker dela med mig en bit från Lycke av
Mikaela Bley.

Hon skyndade sig över gatan och förbi parkeringen,
sprang över motsatta filen på  Valhallavägen och var
nära att bli påkörd av en bil. Trampade i en djup
vattenpöl och blev dyngsur långt upp på vaderna.
Tittade åt höger och vänster, men kunde inte se
honom.
Hon bestämde sig för att fortsätta ner på De Geersgatan
längs med Tessinparken. I höjd med Storskärsgatan
fick hon syn på honom och saktade ner för att han inte
skulle uppmärksamma henne. Vid en port några hus
bort stannade han och började knappa in koden.






28 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, den har jag läst.

    SvaraRadera
  2. Takk for interessant smakebit! God søndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod!
      Ha en fin söndag du också :)

      Radera
  3. Denna har jag läst! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  4. Denna är jag intresserad av att läsa. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här tyckte jag var helt OK, kan tänka mig att läsa mer av henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst något av henne innan men denna är bra :)

      Radera
  6. Den här ligger i läshögen och väntar. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du en bra bok att se fram emot :)

      Radera
  7. Den här har jag börjat på men inte kommit speciellt långt eftersom annat kom i vägen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Okänd bok/författare för mig - deckare? Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Denne hørtes spennende ut. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är spännande :)
      Ha en fin söndag du också!

      Radera
  10. Nu blir jag nyfiken varför hon följer efter honom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Den här har jag kikat lite på, men jag kan inte riktigt bestämma mig :)

    SvaraRadera
  12. Den här vill jag läsa.
    Kram CIssi

    SvaraRadera
  13. tack för smakebiten. känner varken till bok eller författare tidigare

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten. En för mig okänd titel.

    SvaraRadera
  15. Den här vill jag så gärna läsa. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  16. Jag lyssnade på den som ljudbok och blev positivt överraskad. Ser fram emot fler böcker av författaren. :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  17. Den här boken har jag inte ens hört talas om!

    SvaraRadera